2013. április 26., péntek

Vuk olvasónapló - lapbook - az elkészítésről

Íme a Vuk lapbook, kukkants bele!
A teljes lapbook elkészítése nagyjából 10 alkalmat vesz igénybe.
Érdemes a könyv olvasásával párhuzamosan dolgozni, például az ismeretlen szavakat rögtön felírni a kis noteszlapra, vagy a szereplőállatok nevét beírni a táblázatba.


Ha a végén próbáljuk összeszedni az összes szereplőt, akkor azt mindenképpen csoportos munkával oldjuk meg!


Minden alkalommal, amikor előkerül, próbáljunk beiktatni valamilyen játékot!
Lehet memorizni a szereplőkkel, a lapbookhoz van bingótábla is, és egy logikaj feladat is.
Ezt ténylegesen el is játszhatjuk!



A sablonokat úgy készítettem el, hogy szabadon lehessen választani aközött, hogy a gyerek maga írja be a kapcsolódó meghatározást, vagy beragasztja azt, amit én írtam.


Sokféle, a vörös rókafajt bemutató sablon, feladat van a labookban.



A szólások nem maradhatnak ki! :)
Ezekkel is lehet játszani.
Egy ötlet: az állatok beírása előtt mindenki húz egyet, és aki helyesen nevezi meg a hiányzó állatot, az pontot kap.
Később annak jár a pont, aki meg tud nevezni egy olyan szituációt, amikor az adott szólás-közmondás alkalmazható.


A tanulás sem maradhat ki, egy kis matematika, ezúttal szorzás-osztás.
Hány tyúkot, és hány nyulat hozott haza Kag az éhes kisrókáknak, ha.... 


Az elkészült sablonokat eleinte érdemes egy műanyag dobozban gyűjtögetni, és a végén beragasztani, rögzíteni a kartonrba/kartonra.


A külső oldalakon kap majd helyet a fejezetekre bontott olvasónapló, ezt Soma már önállóan készíti el.


Kétféle lapot készítettem hozzá, az egyiken csak írni lehet, a másikra lehet rajzolni is.


A karton, amiben kényelmesen elférnek a sablonok, sőt akad hely saját ötletek kiviteelzésére is, 3 db A4-es lapnyi, plussz a fülek alul-felül.


Az illesztésnél érdemes 2mm -nyi rést kivágni, hogy könnyebben tudjátok összehajtani!


A lapbook 38 oldalas.

Megvásárolható a GyereketetőShopban!

5 megjegyzés:

  1. Elkezdtük olvasni, elkezdtem kinyomtatni, és elkezdtük a lapbookot is :-) Klasz, köszönjük!!!

    VálaszTörlés
  2. Karina kivágta a V U K betű alakú lapokat, és ideadta, hogy kész. Amikor összeraktam neki, hogyan is áll, teljesen elhűlt, hogy "Hú, ez nagyon ötletes! De jó, nem is gondoltam volna! Nagyon ötletes!" Szóval tudhatjátok, hogy nagyon ötletes már az első feladat is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Lilla, hogy megírtad. :) Karina pedig biztosan vevő az ötletes feladatokra. Az is nagyon nagy szó ám! :)

      Törlés
  3. Megint én... A logikai feladatok igen bonyolultak nekem. Erre sem emlékszem már, hogy is oldhatjuk meg. Én a tyúkot mindig hoznám-vinném magammal, az nem nagy súly. Ennél jobbat nem tudok kitalálni:-(

    VálaszTörlés