2012. április 19., csütörtök

Főtt sertésnyelv

Néhány éves adósságom immár, hogy arról írjak, mit eszünk felvágottak helyett. Jó is, hogy akkoriban nem írtam erről, mert az volt a hőskorszak: állítottam, hogy nem eszünk felvágottakat.
 Aztán ez a szabály kicsit fellazult, és bizony csak az elv mentén mozgunk már. Ha lehet, nem eszünk felvágottat. 
Mert mégiscsak győzött a praktikum: megvesszük, hazahozzuk, és kész.
Nem kell gondolkozni, kísérletezni, elkészíteni. De azért sokszor elfog a nosztalgia....
Na persze pont olyankor,
-amikor halomban áll a vasalnivaló,
-amikor esett az eső - Vacak meg jól érezte magát odakinn (egy kis fantázia kell ide), 
-amikor este hétkor a gyerekek 90%-ának eszébe jut, hogy holnap témazáró, a 10% pedig hallgat róla...

Na, szóval ezek tipikus helyzetek, amikor úgy érzem, hogy jobb a konyhába vonulni.

Ráadásul István hazaállított 4 db sertésnyelvvel, mert az a kedvence. Ahhoz, hogy ezt megtudjam, kellett 20 év házasság. :)

Így nem volt más választásom, feltettem főni a húsvéti füstölt sonka levében.
(palackozva áll a fagyasztómban)
Főztem 2 órán keresztül. 
Aztán egy kevés fokhagymás zsíron sütöttem tovább és tovább.
Mire elkészült, kivasaltam, feltakarítottuk Vacak után a nappalit, és megtanultunk 28372832 oldalt mindenféle tantárgyból.
Tökéletes este volt.




Ja, a sertésnyelv elfogyott, István azt mondta, ma is vesz párat. 

3 megjegyzés:

  1. Ez a sertésnyelv dolog még nem szerepelt nálunk az étlapon, de lehet, hogy kipróbálom, kedvet kaptam tőled! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabka, eddig nálunk sem szerepelt, de határozottan ízlett, egyszerű elkészíteni, jól lehet szeletelni, színhús csont nélkül, és 800 Ft/kg.
      Szóval nálunk lesz még, ez biztos. :)

      Törlés
  2. Azért én a "mit eszünk felvágottak helyett" című postot is szívesen olvasnám.. mert az elhatározás nálunk is megvan, de aztán valahogy végül csak úgy járunk, mint ti. :)

    VálaszTörlés