2011. december 22., csütörtök

Szaloncukor házilag


Évek óta nem vásárolok szaloncukrot. Mivel Zsombor volt legkitartóbb rajongóm és segítőm ebben, így már tavaly reá hagyományoztam a feladatot. 
Idén igazi karácsonyi cukrászmesterré avattuk. :)

Marcipános szaloncukor hozzávalók:

mandula (legjobb a szeletelt)
kristálycukor
mazsola és egyéb aszalt gyümölcsök
folyadék: víz is lehet, de narancslé, sűrű limonádé avagy vodka az ideális
csokoládé a bevonáshoz


A mandulaszeletekkel összedaráljuk a kristálycukrot, fele-fele arányban.
Egy másik tálban botmixer segítségével  a mazsolát és az aszalt gyümölcsöket összeturmixoljuk a folyadékkal. 
(1 kg mandulához 250 gr mazsola, 1 csomag aldis kandírozott narancs fogyott el, és kb 1 dl narancslé)


A kettőt összekeverjük. Rudat sodrunk belőle, és felszeleteljük.  A rúd formálásánál  használhatunk porcukrot, ha nagyon ragadna.


Tepsire, sütőpapírra tesszük őket, majd bevonjuk csokoládéval. A csokimáz kihűlése után csomagolhatjuk.


Tavaly vásároltam szaloncukor csomagolópapírt, én ebbe tettem.


Ötletes csomagolásokat találhatsz ITT!


5 megjegyzés:

  1. Kedves Virág!

    Én is évek óta próbálkozom szaloncukorral itthon, de a csokimáz nem nagyon sikerül. Te hogy csinálod? És milyen csokiból?

    Köszi,
    Klára

    VálaszTörlés
  2. Kedves Klári!
    Én a Cora márkájú 70%-os csokit használom, azzal nagyon jól tudok dolgozni. Mindenki másra esküszik, olvastam már Szerencsit is. Lehet, hogy azt könnyebb beszerezni.
    Egy táblához 2 evőkanál olajat adok, ettől szép fényes lesz.
    Semmi hacacáré, egy lábosban kislángon (3-as fokozat a 9-ből kerámialapos tűzhelyen)olvasztom.
    Minden cukrot belemerítek, sütőpapírra teszem, és kb 1 óra alatt köt meg idebennt.
    Ha tudom figyelni a macskákat, akkor kiteszem a teraszra. :) Ott gyorsabban köt.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Virág! Hol találtál ilyen szaloncukor papírt? Tavaly óta én is magam csinálom a szaloncukrot, de nem csomagoltam be. De jövőre jó lenne, ha lenne.
    Klára! Én lidl-s 70 %-os csokival dolgozom, nem teszek hozzá semmit.

    Áldot karácsonyt neked és családodnak!
    Gabi

    VálaszTörlés
  4. Kedves Virág!
    Boldog, békés karácsonyt kívánok neked és családodnak! Hajni

    VálaszTörlés
  5. Kedves Virág!

    Köszönöm a leírást, a kókuszos más egészen jól sikerült.
    Gabi neked is köszönöm, ki fogom próbálni azt is.

    Boldog új évet az egész családnak!

    Klára

    VálaszTörlés