2011. március 7., hétfő

Matematika

A hétvégén elkészült a geoboard tökéletesített verziója.
Nem mondom, jó volt a palatáblás is: gyors, alakítható, átméretezhető. 
A monumentálisabb alkotásoknál azonban könnyen lepattanhattak a szögecskék. Márpedig Soma alkotókedve töretlen. :)


Még két igen hasznos eszközt használunk rendszeresen mostanában. 
Kölesgolyókat fogpiszkálóval.
Segítségével testeket tudunk építeni. Nagy precizitást igényel, ha például adott a test mérete, és a fogpiszkálót pontosan kell eltörni.


A harmadik játékunk a pizzás, amiről  itt is írtam már. 
Ennek elkészült a házi változata is, mert ezt úgy alakítjuk, vágjuk, ragasztjuk, ahogyan éppen szükséges.
A hetedeket éppen  kedves Marci fiam szerkeszti nekünk. :)


Továbbra is fontosnak tartom, hogy az elvont dolgokat első megközelítésben cselekedve tanítsam, s csak amikor már pontos fogalmaik kialakultak, akkor térünk át a munkafüzet feladataira.

12 megjegyzés:

  1. Virág! Kérlek légy szíves és mondd el nekem, honnan jönnek neked ezek a szuper ötletek? Ez most egy komoly kérdés, nem költői!
    Nellynéni

    VálaszTörlés
  2. De jó! Emlékeztek régről arra a játékra (a suliban volt), mikor egy műanyag táblára kék pálcákat szúrtunk s arra feszítettünk gumikat? Mi még használtuk a suliban. Nagyon tetszenek az ötleteid! Hogy ennyit nyafogtam a régi Gabi építő után is! Most mg itt van kölesgolyó, tessék. Szuper.

    VálaszTörlés
  3. Milyen volt Mohácson? Mi hét végén elkészítettük életünk első lapbookját, a tőled kapott mohácsi busósat. Óriási élmény volt 10 éves lánynak, nagyon nagyon köszönöm, hogy elküldted. Meg is egyeztünk, jövőre megyünk!
    Noémi

    VálaszTörlés
  4. Ajjaj, Nellynéni, erre nehéz válaszolni. Az ötletek nagy része nem az én fejemből pattant ki, hanem én is láttam valahol. A köesgolyósat például Soma tavalyi tanító nénijétől raktam el magunknak. A geoboard-ot egy vásáron láttam, csak persze csilivili minőségben, és igen sok pénzért. Szerencsémre nálunk túltengés kezd kialakulni barkácsolni szerető férfiakból, így már akkor tudtam, el fogják készíteni nekem. :)))
    A pizzás tányéroknak kiváló ihletője a bolti játék. Csak hát az túlságosan "készen" van, pedig mekkora élmény egy gyereknek,ha felezheti a hatodokat, és ő maga jön rá, hogy ezáltal tizenkettedeket kap, nem?

    VálaszTörlés
  5. Angéla, én nem emlékszem. :((( Amúgy is utáltam a didaktikai játékokat, írtam már, hogy csak a babákkal voltam jóban. :))))

    VálaszTörlés
  6. Noémi, az utolsó pillanatban lefújtuk a busójárást. :(( Belegondoltunk, hogy utazunk összesen kb. 6 órát az autóban, és az időjósok nemigen biztattak bennünket szép kilátásokkal. Nem tudom, végül is milyen idő volt, nálunk itthon nem volt olyan vészesen hideg, mint amit jósoltak. Hát így volt, hogy nem mentünk el. :(((

    VálaszTörlés
  7. Szia Virág!
    Az előző síkidomos posztban az első játékhoz a kérdéseket nem sikerül letölteni.Azt írja ki,hogy a tulajdonos törölte a fájlt.
    Ha lesz rá időd,megnéznéd mi a gond?/ de lehet,hogy én vagyok a béna! /

    Köszönöm,Judit

    VálaszTörlés
  8. A szögeket mibe vertétek bele? Én úgy látom,hogy ez egy parketta darab,de lehet,hogy tévedek!
    Szeretnék a követőtök lenni,és elkészíteni a játékot!(Amennyiben lehetséges,úgy köszönöm!)
    Kérlek segíts!Mekkora a tábla,és milyen fából készült?

    VálaszTörlés
  9. Na, most megint nem tudom, mi lehet a gond, mert nem töröltem, és a statisztika szerint ma reggel is volt sikeres letöltés. Azt hiszem, megint marad az a verzió, hogy emailben elküldöm annak, aki szeretné.
    Csilla, az biztos, hogy fába lett verve a szög, én kb. ennyiben voltam részese a dolgonak, a többit István művelte. Este majd kikérdezem a részletekről! :)

    VálaszTörlés
  10. Ma is megpróbáltam a síkidomos játékhoz tartozó kérdéseket letölteni,de nem ment.:-(Akkor ha lesz időd/energiád kérném szépen emailben.

    kojudi kukac gmail pont com

    Köszönöm,Judit

    VálaszTörlés
  11. Szia! Még most sem lehet használni a síkidomos játékhoz a kérdéseket,megkérnélek küld el emailben,mert nekünk most ez nagyon fontos lenne. Köszönöm Kriszta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!
      Nagyon sajnálom, de nem tudom már elküldeni. A poszt óta több mint két év telt el, nekem azóta másik gépem van, csak a fontos dokumentumokat mentettem át. Sajnálom. Bízom benne, hogy te is tudsz ehhez hasonlókat szerkeszteni. Pl. négyzethez: négy egyenlő hosszúságú oldala van, stb...

      Törlés