2011. március 2., szerda

Síkidomok-geoboard és tapintós :)

Ezt az ötletet amerikai blogokon láttam. Nagyon megtetszett. :)
Emesével nemrég kezdtük el a mértant, amibe Soma is bekapcsolódott. Nagyon szerették ezt a gumis megoldást, pár nap alatt profin felismerték a trapézt, paralelogrammát, és ők maguk is szinte bármilyen furfangos kérésemet teljesítették.
A játékhoz tartozó kérdéseket innen tudod letölteni.
Szerk.: azóta tökéletesített geoboard-unkat ezen a linken találod.


A másik nagyszerű játékunk ez a saját készítésű felismerő játék. Egy zsákból kell kiválasztaniuk a kérésemnek megfelelő síkidomot.
Egy kártyát húznak, melyen ilyen meghatározások szerepelnek:
olyan síkidomot keress, amely szögeinek összege 180°, vagy olyan négyszöget, melynek két párhuzamos oldalpárja van, stb.

A kérdéskártyákat innen töltheted le.


5 megjegyzés:

  1. csak nekem nem sikerül a link?

    pepita

    VálaszTörlés
  2. sajnos én sem látom a linket. Virág, kérlek add hozzá! Köszi! Millió gratula!
    Noémi

    VálaszTörlés
  3. Nem működik. Szuper ötlet, jobb mint a pötyi tábla. Orsi

    VálaszTörlés
  4. Ilyet én is csináltam :). Nekem a 4 évesem a betűket rakja ki gumiból. A síkidomokat pedig pumpedlivel és fogpiszkálóval építettük.

    VálaszTörlés
  5. Hú, tényleg, itt nem látszik a link, pedig amikor szerkesztem, ott van! :(
    Hamarosan lesz egy kis időm, akkor próbálkozom! Kis türelem....:)

    VálaszTörlés